Velkommen som ny medarbejder ved Juridisk Institut
Kære nye medarbejder,
Først – et STORT velkommen til Juridisk Institut! Vi er rigtig glade for at byde dig velkommen til vores arbejdsplads og til at være en del at vores fællesskab.
Vi har forsøgt at samle information og nyttig viden som nyansat. De fleste relevante informationer for nyansatte kan du finde i AAU-håndbogen.
ADGANGSKORT:
For at få adgang til vores bygning i Fibigerstræde 4 uden for normal arbejdstid, er det nødvendigt med et adgangskort – AAU Card.
Kortet skal bestilles hos betjentene og de har kontortid alle arbejdsdage kl. 8-12 på Fredrik Bajers Vej 1, 9220 Aalborg Øst. Der vil i samme anledning blive taget et foto af dig, der sammen med en 4-cifret kode, gør kortet personligt. Indtil kortet er klar, kan du få udleveret et gæstekort ved betjentene.
ALARM I BYGNING:
Hvis vinduerne bliver åbnet før eller efter perioden kl. 08:00-16:00, vil alarmen i bygningen blive udløst. Hvis alarmen er blevet udløst må du afvente vægteren ankommer til bygningen og forklare årsagen hertil.
ANSØGNING:
Hvis du i tilknytning til din forskning ønsker at deltage i seminarer, konferencer, workshops eller lignende, kan du søge instituttet om at få dækket dine udgifter til rejse og ophold. Ansøgningen sendes til bevillingspostkassen.
AUB:
Nye ansatte på AAU bliver automatisk oprettet som lånere. Dit AAUcard fungerer som dit lånerkort, så snart det er aktiveret.
Nærmeste bibliotek er Kroghstræde 3
· Telefon: 9940 9400 mandag - fredag 9.00-15.00
· Mail: aub@aub.aau.dk
FERIE:
På Statens HR, som du finder her, kan du følge med i hvor meget ferie du har opsparet og brugt. Der er også mulighed for at benytte ferieberegneren hvor du får mulighed for at se, hvor meget ferie der er optjent på et givent tidspunkt på året. Ferie aftales med nærmeste leder.
Læs mere om de generelle ferieregler her.
Spørgsmål til ferie kan også altid rettes til LAW ferie.
FREDAGSBRØD:
Det er en del af instituttets kultur at medarbejderne mødes og hygger sig sammen omkring morgenbrød om fredagen.
De der er med i ordningen skiftes til at have brød med. Kontakt endelig Hanne Frøde hvis du ønsker at blive en del af ordningen.
FROKOST:
Vi har kaffe- og frokostrum i vores egen bygning, lokale 68, hvor du kan spise frokost med dine kollegaer. Vi har til vane at spise kl. 12:00 i det omfang der er muligt. Vores køkken har både køleskab, fryser, brødrister, mikroovn mv, så der er rig mulighed for at tilberede din medbragte mad.
Der er også mulighed for at købe frokost i kantine. Nærmeste kantine findes på Fibigerstræde 15, 9220 Aalborg Ø. Nærmere information findes her.
FRUGTORDNING, KAFFE OG TE:
Som medarbejder på Juridisk Institut har vi den personalegode, at der er frisk frugt hver dag. Der kommer nye forsyninger mandag og onsdag og frugten anrettes i frokoststuen.
Instituttet har ligeledes fri kaffe og te til rådighed.
HR-AFDELING:
Her finder du praktisk information vedrørende løn og ansættelseskontrakt. Læs mere her
INSTITUTSEMINAR:
Hvert år afholder Juridisk Institut institutseminar. Seminaret afholdes på forskellige lokationer og har tidligere været på Hotel Hvide Hus, Comwell og på Himmerland Golf Resort. Seminaret bruges bl.a. til strategiske drøftelser, arbejdsmiljø samt andre spændende og aktuelle emner. Og naturligvis giver det også rum til socialt samvær og hygge med kollegaerne.
IT-SUPPORT:
Generel IT-support får du ved at skrive, ringe eller møde op ved AAU IT services Kroghsstræde 3. Læs mere om guides og find informationer på AAU IT Services website.
Telefonnummer 99402020
Mail support@its.aau.dk
KALENDER:
Her på Juridisk Institut bruger vi alle kalenderen i Outlook/webmailen.
Det er meget vigtigt, at man som medarbejder holder sin kalender ajour, så vi nemmeste muligt kan booke møder, eksamener mv.
Derudover har vi fælleskalenderen Arrangementer på Juridisk Institut, hvor man kan orientere sig om, hvad der sker på instituttet.
KONTORARTIKLER:
På vores depot i lokale 04A kan du som medarbejder finde et udvalg af kontorartikler. Hvis der er særlige ønsker om kontorartikler som ikke findes på vores depot, kontakt da Hanne Frøde. Det kræver adgangskort for at komme ind på depotet.
MØDELOKALER:
Vi har følgende mødelokaler til rådighed i egen bygning:
Lokale 106: Lokalet har plads til 17 personer og har videokonferenceudstyr
Lokale 110: Lokalet har plads til 10 personer og har tv-skærm
Lokale 55: Lokalet har plads til 4-6 personer og er et møderum med sofa og mødebord
Ved afholdelse af fysiske møder er det muligt at sende en mail til Hanne Frøde , som gerne sørger for at lave kaffe/te og vand til mødet inden for Hannes mødetider (kl. 8-14).
PERSONALEFORENING:
På Juridisk Institut har vi en personaleforening, som laver flere aktiviteter i løbet af året for alle foreningens medlemmer for at fremme og styrke det gode arbejdsmiljø og sammenhold. Der er arrangementer både i og ude af huset. Derudover sørger personaleforeningen også for gaver til medarbejdere i forbindelse med runde fødselsdage, bryllup, barsel mv. Prisen for at være medlem af forening er kr. 50,- om måneden og der opkræves 2 gange årligt (april og oktober). Du kan læse mere om personaleforeningen her.
PERSONPROFIL/ PDS:
Når man bliver ansat på AAU, oprettes der automatisk en personprofil på VBN.aau.dk.
Personprofilen herunder det tilknyttede billede kan personaliseres gennem www.pds.aau.dk
POSTRUM:
Alle medarbejdere har et postrum/dueslag. Du finder dit postrum ved indgang D. Husk at tømme.
Intern post omdeles til postreolen på postruten tirsdag og fredag.
SYGDOM/ BARNETS SYGEDAG:
Når du bliver ramt af sygdom, så sender du en mail til sygemelding@law.aau.dk. Det er hjælpsomt for dine kollegaer, at du laver et autosvar på din mail om, at du er sygemeldt. Når du er klar til at arbejde igen, så sender du blot en mail til samme mailadresse og raskmelder dig. Hvis du har spørgsmål vedrørende registrering af dit sygefravær, så send dem gerne til sygemelding@law.aau.dk
VELKOMSTMØDE:
Der er mulighed for at deltage i et velkomstmøde for nyansatte på AAU.
På mødet byder rektor velkommen til AAU som arbejdsplads, og du og de øvrige deltagere bliver introduceret til universitetets kultur, overordnede strategier, organisation og særlige kendetegn.
Du kan læse mere om velkomstmødet og tilmelding her.